טיפים לעיצוב מטבחים קטנים – בלי להתפשר על כלום

טיפים לעיצוב מטבחים קטנים - בלי להתפשר על כלום

מעבר לבית חדש זו תמיד שמחה גדולה, ובטח עיצוב הבית והמטבח. בעוד שאנשים מסוימים יעדיפו דווקא מטבח גדול, ישנם אחרים שירצו מטבחים קטנים, קומפקטיים המותאמים למרחב של הבית. מטבח קטן נותן יותר מקום לעיצוב הבית ולדברים אחרים בשטח. הנה כמה טיפים הכי חשובים לעיצוב מטבחים קטנים ומה הכי מומלץ לעשות כשמעצבים מטבח?

עיצוב ותכנון מטבח

אין ספק שעיצוב בית ואף מטבח זה דבר מאוד מרגש. אפשר לבחור הכל החל מהקרמיקות, העץ, הצבע, הידיות, וכל מה שצריך כדי לעצב את המטבח המושלם עם מרחב ונוחיות מירבית. המטבח הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית, אם לא הכי חשוב, וכדאי לעצב אותו בצורה היעילה והמקצועית ביותר. מטבח הוא מקום שצריך לארגן מאוד במדויק וביסודיות על מנת שיהיה מקום לאחסון כל דבר וגם מספיק מרחב לתזוזה במטבח בעת התארגנות ואז לבישול. כשמתכננים מטבח, חושבים על מקום: איפה לאחסן כלים? איפה לאחסן את המזון? איפה הכיור ימוקם? כמה מגירות לשים? באיזו קרמיקה או מרצפות להשתמש?

כמובן שמעבר לתכנון, יש גם את עניין העיצוב וחשוב לדעת שבמקרה של מטבחים קטנים, יש פחות מחשבה. עדיין יש מחשבה רבה, שלא תטעו, אך לא כמו בתכנון מטבח גדול מודרני. מטבח קטן נוטה להיות יותר קומפקטי, נוח, קלאסי, ובעיקר פשוט לתפעול ומרחב. יש לקחת בחשבון את עניין האחסון אבל על זה נדבר בהמשך. במטבחים קטנים יש אכן פחות מקום לאחסון, אבל בתכנון ובעיצוב הנכון אפשר לארגן מקום להכל ואפילו שיישאר ספייס קטן לדברים נוספים. היתרון העצום בעיצוב מטבח קטן הוא המרחב האקסטרה שנשאר לעיצוב הבית. למי שמעוניין בעיצוב הבית יותר מאשר עיצוב המטבח – זהו הדבר המושלם בשבילו.

כשאתם חושבים על עיצוב מטבח, חשוב שתקחו בחשבון מה יהיה הכי נוח בשבילכם, הרי בסופו של דבר אתם אלה שתעמדו במטבח, תבלו בו ואף תבשלו. מומלץ להגיע למרחב בבית החדש ולבדוק איפה יהיה לכם הכי נוח לעמוד, לעבוד, ולבשל. כך תגיעו לתוצאות הנכונות ותוכלו לעצב את הבית בצורה יעילה ואפקטיבית יותר. אין ספק, כשמדובר בתכנון מטבח, גם גדול וגם קטן: חשוב לנצל את כל השטח שיש עד למקסימום. תחשבו על ניצול השטח עד כמה שיותר, ועדיין להשאיר מעט מרחב תזוזה. במטבחים קטנים אפשר להכניס מגירות קטנות גם ליד שטח העבודה וככה לנצל את כל המרחב ושהכל יהיה נגיש במידת הצורך בעת הבישול. החברה שלנו מציעה תכנון מטבח קפדני ומודרני, היענה על כל הצרכים שלכם ויעזור לכם לחשוב ולתכנן בצורה מדויקת את מטבח החלומות שלכם. גם אם המטבח קטן, זה לא אומר שהוא לא יכול להכיל את כל מה שאתם רוצים, צריכים, וחשבתם עליו.

קומפקטיות בשיאה עם מטבחים קטנים

אין ספק שקומפקטיות היא מילת המפתח בכל מה שקשור למטבחים קטנים. עיצוב ותכנון מטבח קטן נוטה להיות יותר מאתגר, גם למתכנן המטבח וגם לכם, כלקוחות וכמי שישתמשו במטבח בסופו של דבר. כשהמטבח קטן יותר, האפשרויות לעיצוב ותכנון מצטמצמות, יחד עם אפשרויות האחסון הבלתי נגמרות במטבחים גדולים וענקיים. טיפ חשוב שאפשר לקחת בחשבון בעת עיצוב מטבח: שטח העבודה עליו תתארגנו לבישול. חשוב ששטח העבודה, או הדלפק כפי שקוראים לו, יהיה מספק ויהיה לכם מספיק מקום לתימרון ומרחב עבודה. דבר חשוב נוסף ואף מומלץ ביותר – אחסון מזון/כלים דווקא בשטח העבודה עצמו ופחות במטבח בצורת מגירות/ארונות. זה בהחלט יכול לחסוך הרבה מאוד שטח יקר בעת העיצוב וגם לא מעט כסף. תזכרו – כמה שפחות אחסון – פחות שטח ופחות הוצאות. עם קצת יצירתיות אפשר לאחסן גם במקומות אחרים ובכך לקבל מטבח קטן עם לא מעט שטח פנוי.

כשחושבים על מטבחים קטנים, חושבים על שטח מצומצם, שזה לא בהכרח דבר רע; הכל יהיה פשוט, קל ונוח יותר. כדאי לחשוב ולקחת בחשבון גם מגירות בגובה העיניים, אין צורך להוסיף מגירות רחוקות, קטנות מאוד/גדולות מאוד שבסופו של יום לא יוקצו לשימוש כי זה סתם יהיה בזבוז. ביוניק דיזיין תוכלו לבחור מבין מגוון רב של סוגי מטבח לטעמכם האישי, וגם במטבחים קטנים שיתאימו לכם ולבית שלכם: מטבחי פרובנס, מטבחי קרמיקה, מטבחי יוקרה, מטבחים מעוצבים, מטבחי פורמייקה לבן, מטבחים כפריים, מטבחי זכוכית, ועוד המון אפשרויות לבחירה. כשחושבים על תכנון ועיצוב מטבח קטן, חושבים גם על הכיור במטבח: הכיור צריך להיות ממוקם במקום נוח, נגיש ואסטרטגי קרוב מאוד לשטח העבודה עליו תעבדו ותתארגנו לפני הבישול. מכיוון שבבישול כל הזמן חותכים דברים, ושוטפים דברים, חשוב שהוא יהיה יחסית קרוב. כמובן שהוא צריך להיות גם בגודל הנכון, ולא גדול מדי כמו שאפשר לחשוב על כיורים במטבחים גדולים ואף ענקיים יותר.

טיפים לעיצוב המטבח הקטן שלכם

אילו כיורים אנחנו יכולים להציע לכם? גם בכיורים יש כמה וכמה אפשרויות, כשהטובות מביניהן הן ללא ספק: כיורים ממוסגרים שנחשבים לכיור מעולה במחיר יחסית נמוך; כיור תחתון שמשתלב עם הדלפק באופן יוצא דופן ואף נסתר, מה שיכול להועיל במטבח קטן; כיור כפרי, שיכול להיות יותר מתאים למטבח גדול מאשר למטבח קטן אבל אפשר להתאימו במידת הצורך; כיורים משולבים, כיורי אבן, וכיורים מודרניים לבנים לאסתטיקה נהדרת והרמוניה מעולה במטבח. במטבח קטן רצוי לחשוב על ההרמוניה והשטח בין המקרר, הכיור, והכיריים שכן אלו הם הדברים שתופסים הכי הרבה מקום במטבח. רצוי שיהיו קרובים אחד לשני, וייצרו מעין “משולש” על מנת ליצור אשליה של מרחב במטבחים קטנים וכך המטבח ייראה גדול, נרחב ומזמין יותר.

אם אתם בטוחים במאה אחוז וסגורים על כך שאתם מעוניינים דווקא במטבח קטן, אין שום בעיה. אנו ביוניק דיזיין נשמח להתאים לכם את המטבח המושלם בשבילכם ושתהיו לגמרי מרוצים מהתוצאה. טיפים נוספים שנוכל לתת הם כמובן, מבחינת העיצוב והצבע. עיצוב המטבח הוא אחד הדברים החשובים ביותר בתכנונו. אנשים רבים בוחרים לעצב את המטבח שלהם בצבעים פשוטים ועיצוב לא ססגוני מדי, אנו בחברה מאמינים בללכת על הסוף עם הפנטזיות שלכם. חולמים על מטבח שקצת יוצא מגדר הנורמה? אנו נשמח לשמוע ולשתף פעולה עם הרעיונות שלכם.

בכל מה שקשור לעיצוב מטבח קטן, קחו בחשבון את הצבעים בהם אתם משתמשים. מה אתם מעדיפים? בבית יחסית גדול ומטבח קטן, צבעים כהים יותר יקטינו אותו ויהפכו אותו ללא אטרקטיבי במיוחד. אז מה כן מומלץ? להשתמש בצבעים בהירים שנותנים אשליה של מרחב ויותר ספייס. צבע בהיר ובוהק עוזר להוספת עומק למטבח, ובכך להגדיל אותו מבחינת העין. גם בתחום התאורה: תאורה בהירה וחמימה יותר תעזור לעין להגדיל את המרחב ובכך המטבח ייראה גדול יותר ממה שהוא בבית, בשילוב עם צבעים בהירים ובוהקים כפי שציינו לפני כן. חשוב להתייעץ עם יוניק דיזיין ולחשוב על הצבעים הנכונים והתאורה הנכונה בעת עיצוב המטבח על מנת להגיע לתוצאה בה אתם מעוניינים.

מטבחים קטנים נהיו טרנד לאחרונה בעקבות שגודל הדירות עם השנים הולך ויורד ולא כל אחד יכול שיהיה לו מטבח ענק בבית, מטבח קטן תופס מעט מקום אבל אפשר לנצל אותו כמו מטבח ענק.
תכנון של מטבחים קטנים הוא הכי חשוב מכיוון מעט המקום שאפשר ונפח האחסון, לכן חשוב לעשות את התהליך בקפידה.

אחסון במטבחים קטנים

מה תופס לנו מקום במטבח חוץ מהמקרר, כיריים וכיור? כמובן שהאחסון. חוץ מהאחסון במקרר, אנו נוטים לאחסן דברים גם בחוץ כמו מזון, כלים, איבזור למטבח ועוד דברים נוספים. תשמחו לשמוע שגם במקרה זה, אפשר לחסוך במרחב ובדברים שתופסים מקום במטבח, גם אם הוא נראה קטן מדי באותו הרגע. יש לכם בית גדול? זה בכלל נהדר. בית גדול הוא דבר מדהים כשזה קשור באחסון דברים, ובמיוחד לחסוך ולצמצם את שטח תפוסת המטבח. אפשר לאחסן את המזון והכלים הנוספים במזווה או בחדר המיועד לדברים אלו, כשחדר זה משמש כחדר “נלווה” למטבח. זה אמנם מצריך מקום אחסון נוסף ללכת אליו, אבל מבחינת שטח זה בהחלט יכול לחסוך לכם המון.

בחדר זה אפשר לשים גם מוצרי חשמל ודברים שלא משתמשים בהם ביום יום, כמו למשל: קומקום, טוסטר, טוסטר אובן, ואפילו מיקרוגל ומוצרי חשמל יותר ישנים. כך תהיו בטוחים שהמטבח שלכם מנוצל במלואו ואין דברים שתופסים שטח נוסף סתם. כיום ביוניק דיזיין תוכלו למצוא גם הרבה מאוד רעיונות ייחודיים ופתרונות יצירתיים לאחסון אביזרים ומזון במטבח ובבית.

מטבחים קטנים – נוח ופשוט

גם אם החלטתם על מטבח קטן, זה לא אומר שהוא לא יכול להיראות ולהיות מעוצב בדיוק כמו שתכננתם. תוכלו להתייעץ איתנו בכל עת ונוכל לספק לכם ייעוץ ושירות מקצועי בכל מה שקשור למיקסום העיצוב של המטבח בצורה הטובה ביותר, וכמו כן גם מציאת פתרונות שאולי לא חשבתם עליהם עדיין. אם לא חשבתם על עיצוב מטבחים קטנים, אבל עברתם לבית קטן יחסית – זהו בהחלט הפיתרון המושלם בשבילכם. כיום, מטבח יכול להיות מעוצב בכל צורה שתרצו: מודרני, כפרי, זכוכית, יוקרתי, ועוד המון אפשרויות שיכולות לשדרג את המטבח שלכם ואף לגרום לו להיראות עמוק, בוהק וגדול יותר.

באמצעות מגירות, ארונות, קופסאות ושלל דברים אחרים לאחסון – בהחלט אפשר לקבל תחושה ואשליה של מרחב גדול יותר וזה הפיתרון למי שמחפש מטבח קטן ופחות הוצאות על אחסון. זיכרו, אפשר להוציא את המיטב מהמטבח הקטן שלכם גם אם חשבתם שזה אולי, לרגע, נראה קצת בלתי אפשרי. בכל מה שקשור לדברים קטנים ובמיוחד בעולם העיצוב: קטן הוא לא בהכרח רע יותר, או בקטע שלילי. דברים קטנים במיוחד בעיצוב הבית לעיתים אפילו מועילים יותר ובעזרתם אף ניתן לחסוך יותר כסף בצורה משמעותית. כשחושבים על מטבחים קטנים, בהחלט חושבים על איך ניתן לוותר על דברים שלא באמת צריכים, והאמת היא שיש במטבח הרבה דברים שפשוט לא משתמשים בהם. זה הופך את הכל לפשוט וקל יותר.

זיכרו, יחד עם יוניק דיזיין תוכלו להפוך את המטבח שלכם למטבח החלומות, ולנצל את החלל המוגבל שלו לטובתכם. אפשר להשתמש בכל מה שמסביב ובתוך המטבח, במיוחד על קירות, ובכך לחסוך שטח יקר. זהו יתרון נוסף בעיצוב מטבח קומפקטי ויעיל יותר המתמקד בשטח עבודה ספציפי במקום בדברים נוספים. אנו מאמינים שאפשר להפוך כל חלל, קטן או גדול, למשהו מדהים. בעיצוב מטבח יש לקחת בחשבון הרבה מאוד דברים, וביניהם בעיקר עיצוב, אחסון, צבעים, חומרי גלם איכותיים, וזרימה הרמונית כך שהכל יזרום באופן חלק ויהיה מדהים לעין. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בתחום זה כדי שיוכלו להעניק לכם את הידע לו אתם זקוקים בדרך אל העיצוב האולטימטיבי.

אם אתם כבר יודעים ומרגישים שיש לכם רעיון לעיצוב מטבח החלומות הקטן שלכם, מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בכל שאלה ולתת לכם גם טיפים נוספים לעיצוב מטבח קטן, ניצול החלל, וגימור ברמה הגבוהה ביותר יחד עם ההמלצות, הרעיונות וההעדפות האישיות שלכם.
מטבחים קטנים או מטבחים גדולים זה לא ממש משנה, אנחנו יודעים לעשות להכל, אתם חולמים אנחנו מגשימים.
בואו לצפות בקטלוג המטבחים הקטנים שלנו.

 דברו איתנו ויחד ניצור לכם חלום 

אנחנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ בחינם בה נבין יחד את הצרכים והרצונות שלכם.
קפה, מאפה וחיוך על חשבוננו

למה דווקא טפט?

למה דווקא טפט?

טפטים הם אחד מסוגי קישוט הפנים העתיקים ביותר שיש לנו. הוא שימש במקור לכיסוי הקירות ולהסתרת פגמים בקירות. הטפטים עשו כברת דרך מאז והפכו לחלק

לקריאת המאמר »