איך נהפוך חדר אמבטיה קטן למרווח?

חדר אמבטיה קטן

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים החשובים בבית, אבל שיש חדר אמבטיה קטן קיים קושי לתכנון חדר המאבטיה וניצול מקסימילי.
חדר אמבטיה זהו חדרו שכל בני הבית משתמשים בו והרבה. עם זאת, בדירות ובבתים רבים נהוג מאז ומעולם להקצות לו בבנייה שטח קטן ביחס לחדרים האחרים. בדירות קטנות, עיצוב חדר האמבטיה באופן יעיל וחכם הופך לאתגר משמעותי בהרבה.

חדרי רחצה רבים משמשים גם כחדר שירותים הכולל אסלה, מה שאינו מפשט את העניין. חדר הרחצה הוא גם החדר שחשוף הכי הרבה לבלאי עקב הרטיבות והלחות התמידיים שבו, ולכן לעיצוב וארגון נכון של החדר כך שיהיה מאוורר ופתוח יותר יש ערך מוסף גם מבחינת ההרגשה. במאמר זה אספנו עבורכם כמה טיפים פשוטים אך יעילים לעיצוב נכון של חדר אמבטיה קטן, כך שהוא ירגיש גדול ומרווח יותר.

הפרטים הקטנים שהופכים חדר אמבטיה קטן לגדול?

צבעים וגוונים: ברמה הפשוטה ביותר, חשוב להביא בחשבון שהמראה של חדר הרחצה משפיע על ההרגשה ועל תפיסת הגודל של החדר, וזה בסופו של דבר חשוב כמו השטח עצמו. כל עוד החדר ירגיש גדול, לא תהיה לכם בעיה. מומלץ לעצב את החדר תוך שימוש בגוונים בהירים וקרים כמה שיותר – לבן ותכלת עושים את העבודה נהדר! כמו כן, רצוי שהחדר יהיה מואר כמה שאפשר. צבעים נכונים ותאורה טובה יוצרים תחושה של מרחב ורעננות. ליצירת תחושת חמימות וביתיות אפשר להשתמש כפיצוי במגבות בגוונים חמים, בעציצים וכו’.

צורות: אם ישנה אפשרות, מומלץ לבצע חיפוי מלא של הקירות באריחים גדולים ועדיף בקווים אורכיים ולא אופקיים, על מנת ליצור תחושה של מרחב וגובה. קירות שמרוצפים עד האמצע יוצרים תחושה של קירות נמוכים יותר. במידה ובאפשרותכם לבחור את הכיור, רצוי להביא בחשבון שכיורים מלבניים לא רק יוצרים קווים ישרים ונקיים שתורמים לתחושת המרחב, אלא גם חוסכים בפועל בשטח יקר בזכות צורתם הקומפקטית יותר.

סגנון: על מנת שהחדר ירגיש מרווח כמה שיותר, רצוי ללכת על עיצוב אחיד, פשוט ומינימליסטי. עדיף להימנע מעומס של פריטים, צבעים ותבניות ולשמור על תכליתיות בעיצוב. מומלץ להימנע למשל מסגנונות אקלקטיים או כפריים, אשר יוצרים תחושה של צפיפות וגורמים לחדרים קטנים להרגיש כמחניקים.

ריהוט: ישנם טריקים לא מעטים לחסכון במקום. בחירה בארונות ובמדפים ‘מרחפים’ שאינם עומדים עם רגליים על הריצפה היא דרך מעולה לשמור על שטח גדול יותר של ריצפה חשופה, אשר מגדיל את החדר משמעותית. כיור שקוע הוא דרך נוספת לחסוך בחלל יקר. תליית מראה גדולה היא כנראה השיטה המוכרת והקלה ביותר להגדיל משמעותית את תחושת המרחב בחדר, ולבסוף, כדאי להשקיע תמיד בחללי אחסון חכמים, כגון ארונות ומדפים שבהם ניתן לאחסן כמה שיותר דברים. אחסון של פריטים כך שיהיו מוסתרים מהעין היא דרך בדוקה לגרום לחדר להיראות פחות צפוף. הסדר והנקיון הנלווים לאחסון הם יתרון נוסף. על מנת להשיג יעילות מירבית, מומלץ להזמין ארונות אמבטיה בהתאמה אישית, בהתאם למגבלות ולמבנה החדר.

לסיכום, לא חסרות דרכים פשוטות וזולות להפוך כל חדר למרווח יותר, גם אם מדובר ביצירת אשלייה. השקעה חד פעמית של זמן וכסף תגרום לחדר הכל כך שימושי הזה להרגיש גדול יותר ולתמיד.

 דברו איתנו ויחד ניצור לכם חלום 

אנחנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ בחינם בה נבין יחד את הצרכים והרצונות שלכם.
קפה, מאפה וחיוך על חשבוננו

למה דווקא טפט?

למה דווקא טפט?

טפטים הם אחד מסוגי קישוט הפנים העתיקים ביותר שיש לנו. הוא שימש במקור לכיסוי הקירות ולהסתרת פגמים בקירות. הטפטים עשו כברת דרך מאז והפכו לחלק

לקריאת המאמר »